Biznes po ludzku – Dzień dobry

Pierwszy post na blogu firmy Biznes po ludzku łączy się z uruchomieniem strony internetowej firmy: www.biznespoludzku.pl.

Z nowymi możliwościami, świeżymi pokładami kreatywności oraz zapałem chcemy wkroczyć do sieci – to właśnie w niej chcemy się z Państwem podzielić tematyką działań z zakresu Doradztwa Finansowego, Inwestycji, Księgowości, Marketingu, PR, Dedykowanych Szkoleń oraz Obsługi Prawnej. Pracując, działając, organizując – dużo się uczymy, a zdobytą wiedzę chętnie przekażemy dalej. Dlatego też zapraszamy do śledzenia naszego bloga, który poprowadzi wyspecjalizowany Zespół Ekspertów Biznesu po ludzku.

Zaczynamy od początku – czyli dlaczego zdecydowlaiśmy się uruchomić naszą stronę WWW

Jeśli nie posiadamy żadnych informacji o nowo poznanym człowieku, wyrabiamy sobie zdanie o nim na podstawie jego wyglądu. Siedem sekund. Badania pokazują, że tyle mamy czasu, aby zrobić dobre pierwsze wrażenie. Czasami pozory mylą, jednakże za słusznością takiego podejścia przemawia siła konwenansu – jak Cię widzą, tak Cię piszą. Wiedza dotycząca dbaniao swój wizerunek jest potrzebą nadrzędną. Dzięki niemu wyrażamy własną osobę, a także to jak chcielibyśmy być postrzegani przez społeczeństwo.

Wraz z rozwojem cywilizacji, a tym samym poszerzającą się konkurencją wymogiem jest tworzenie tożsamości marki. Nabywca poszukując produktu bądź usługi kieruje się zachowaniem spójności między wizerunkiem marki, a własnym wizerunkiem realnym bądź pożądanym. Dlatego wybierając firmę na podstawie nazwy, logo, zakresu działalności, kluczowym znaczeniem może okazać się wiedza o niej, oraz w jaki sposób wyróżnia się ona od konkurencji.

Jednakże na wizerunek firmy nie mamy bezpośredniego wpływu, gdyż istnieje on w umysłach użytkowników. Warto, więc pośrednio kształtować pozytywny obraz swojego przedsięwzięcia w sieci, za pomocą strony internetowej. W ten sposób będzie ona stanowić wizytówkę firmy w Internecie. Skoro pierwsze wrażenie często decyduje o tym, czy odwiedzający zdecyduje się poświecić danej witrynie, a tym samym ofercie firmy więcej uwagi warto zadbać, by była ona ciekawa i odpowiadała oczekiwaniom potencjalnego Klienta. Powinno się jednak przestrzegać podstawowej reguły, by w pogoni za technologią zachować dozę umiaru. Fundamentem strony powinna być nieszablonowa kreacja, przykuwająca uwagę odbiorcy, a przede wszystkim spójna, funkcjonalna całość. Jak twierdzi Kamil Zagórowski, dyrektor ds. kreacji i rozwiązań e-biznes w Fabryce e-biznesu

faktem jest jednak, że w poważnych realizacjach projektowanie użyteczności staje się elementem podstawowym, a nie opcją dla chętnych. Należy pamiętać, że to właśnie usability prowadzi do tak bardzo oczekiwanej przez klientów skuteczności.

Obecnie podczas rewolucji Social Mediowej, pojęcie strony internetowej przeżywa kryzys. Przedsiębiorcy wszystkie działania chcą przeprowadzać na Facebooku, mimo iż muszą się na nim podporządkować ograniczeniom. Spychając strony do roli agregatora aktywności działań na platformach społecznościowych. Warto zwrócić uwagę, że w trakcie wyboru usługi bądź produktu istnieje możliwość, że potencjalny konsument będzie odczuwał potrzebę dogłębnego sprawdzenia informacji. W przeciwieństwie do profili społecznościowych przedsiębiorca posiada pełną kontrolę nad aktywami, wyglądem strony. Jest to kolejny powód, że warto pielęgnować strony internetowe. Warto, też pamiętać, iż firma to nie finalny produkt, lecz przedsiębiorstwo, które się zmienia, rozwija w oparciu o potrzeby konsumentów.

Zgodnie z danymi, średnia firm w Unii Europejskiej posiadających własną witrynę w sieci wynosi 73%. Jednakże wraz z idącymi zmianami kulturowo-społecznymi u konsumentów wykształciły się nowe wzorce zachowań związane z nabywaniem oraz konsumpcją dóbr. Może mieć to znaczący wpływ na wzrost powstania witryn i Polska w sposób naturalny będzie przybliżać się do powyższej wartości. Jak to wpłynie na projektowanie? W nieuchronnej przyszłości to urządzenia mobilne zdominują sposób surfowania po sieci. Warto, zatem programując tradycyjną stronę internetową, przystosować się do nowego porządku świata interaktywnego – uwzględniając technologię Responsive Web Design. Podstawowymi zaletami danej metody jest to, że

strony responsywne pozwalają zachować cały kontent niezależnie od urządzenia, na którym je oglądamy. Do tego mamy jeden system zarządzania treścią i ostatecznie, pomimo teoretycznie wyższych kosztów wykonania takiej strony, całkowity koszt wejścia w mobile jest niższy

przekonuje Filip Iwański – Agencja Interaktywna IMAGINE

Narzucającym faktem jest, że użytkownicy szybko przyswoili i przyzwyczaili się do takiego rozwiązania, które tak naprawdę stało się ich naturalnym środowiskiem. Może mieć to konsekwencję w satysfakcji użytkowników, którzy w nawale spraw codziennych poszukują informacji w biegu.

Kreując wizerunek firmy przy pomocy strony WWW, oprócz jej użyteczności ważnym elementem jest również treść – content. Na wstępie warto jest wykonać analizę modelu biznesowego, określając nadrzędne założenia dla serwisu. Kolejnym krokiem jest segmentacja grupy docelowej, do której będzie skierowana strona. Posiadając świadomość, w jaki sposób potencjalni Klienci funkcjonują i czego szukają jesteśmy w stanie ją lepiej opracować. Czego rezultatem będzie zwrot z inwestycji. Możemy pokusić się o wzbogacenie strony przez nieszablonowe teksty wzbogacone multimediami, profile Social Media oraz funkcjonowanie bloga. Ze wszystkich tych działań warto korzystać w wyważony sposób. Muzyka w tle na stronie internetowej w większości przypadków nie jest pozytywnie odbierana przez użytkowników. Wyjątkiem od tej reguły są niestandardowe projekty. Sytuacja wygląda podobnie w przypadku animacji. Przed jej zastosowaniem, warto wpierw zadać pytania, czy dla osoby odwiedzającej witrynę będzie miała wartość.

Jeśli ma być tylko gadżetem, który nie ma żadnej wartości informacyjnej dla odbiorcy, to w takim wypadku odradzałbym jej stosowanie. Jeśli za jej pomocą jesteśmy w stanie przedstawić użytkownikowi informacje w szybszy i prostszy sposób, to takie rozwiązanie jest jak najbardziej uzasadnione

przekonuje Wojciech Drewczyński, project manager Jamel Interactive.

Należy jednak mieć na uwadze, że Internet bezustannie się zmienia, a wraz z nim panujące normy wśród użytkowników. Ze względu na to warto zwrócić się o pomoc do Ekspertów, którzy są na bieżąco z nowinkami oraz konkretnymi danymi.

Zapraszamy do kontaktu i współnych realizacji.
Biznes po ludzku s.c.

 

Artykuł został napisany w oparciu o informacje oraz cytaty zawarte w Raporcie Interaktywnie.com „Projektowanie stron WWW”.